מה זה בדיוק ביטוח ועד בית

בישראל, בשל הצפיפות והמחירים הגבוהים של הנדל"ן, נבנים עוד ועוד גורדי שחקים. רבים מאיתנו גרים בבניינים משותפים ובכל בניין כזה יש ועד הבית. לכן, אם גם אתם מתנדבים בקרוב לתפקיד ועד הבית, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת בנושא. ראשית, מדובר על תפקיד התנדבותי, כך שלא תקבלו עליו שכר. שנית, יש לא מעט אחריות שמוטלת על ועד הבית, כמו לדאוג לבניין עצמו, לשלם חשבונות וגם לייצג את דיירי הבניין אם משהו משפטי קורה. כל אלה חושפים אתכם, חברי הבית, לתביעות שונות. שימו לב: התביעות יכולות להיות אישיות כנגד חברי ועד הבית. לכן ברור מדוע אתם חייבים לצאת לדרך ולאייש את התפקיד הזה רק כאשר אתם לגמרי מוגנים. במילים אחרות: אתם צריכים לעשות ביטוח ועד בית, ויפה שעה אחת קודם.

בדקו על מה בדיוק אתם משלמים

כשמדברים על האפשרות לעשות ביטוח ועד בית מדברים על מגוון רחב של אופציות. מעבר לכך שיש חברות ביטוח שונות שביניהן תוכלו לבחור, יש כמובן גם פוליסות שונות שעליהן תוכלו לחתום. יש לברר נתונים כמו:

  • מתי הביטוח מכסה
  • איזה גובה של כיסוי תקבלו
  • האם יש אפשרות לשלב תוספות שונות בביטוח

הרעיון, כאשר אתם עושים ביטוח ועד בית, הוא לדעת שתמיד תהיו מוגנים. למשל, אם יוחלט לעשות שיפוץ בבניין והנוף של אחת מהדירות ייפגע כתוצאה מכך, ניתן יהיה לתבוע אתכם באופן אישי, כי אתם חברי הוועד. לכן חשוב מאוד לבדוק שגם במקרים כאלה יהיה לכם כיסוי. זה לא באמת הגיוני שתמלאו את תפקיד ועד הבית ותהיו חשופים לתביעות, כי אחרי הכול, כאמור, זה תפקיד התנדבותי. לכן חשוב מאוד להיות מודעים לסיכונים ורצוי שתעשו ביטוח ועד בית כמה שיותר מהר.

איך תבחרו חברת ביטוח שתתאים לכם?

השאלה המורכבת ביותר הרבה פעמים היא איך לבחור סוכנות שאצלה תרצו לעשות ביטוח ועד בית. זה לא סוד שיש בארץ שלנו הרבה מאוד חברות ביטוח, מה שמעורר את הדילמה: לאן כדאי לפנות והיכן נוכל להיות בטוחים שנקבל שירות טוב ומקצועי? רצוי לברר מספר נתונים כדי לקבל החלטה נכונה. למשל, האם מדובר על סוכנות ביטוח שיש לה מוניטין של חברה רצינית? ואיזה שירות לקוחות מצפה לכם במקום? בדרך כלל, אם כבר מגיעים למצב שבו צריך להפעיל את הביטוח, יש דחיפות בעניין. כלומר, נרצה לקבל את השירות הכי מהיר ויעיל שאפשר. לכן חשוב מאוד לבדוק שאתם פונים אל סוכנות ביטוח שזמינה עבורכם תמיד. מעבר לכל אלה, יש טעם גם לברר איזה מחיר אתם עומדים לשלם. האם מדובר על מחיר גבוה מאוד? והאם כל דיירי הבניין יתחלקו איתכם בעלויות? שימו לב לכל הפרטים האלה וכך תוכלו לבחור בקלות איפה לעשות ביטוח ועד בית.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף