החשיבות של ביטוח בניין משותף

רוב האנשים בישראל חיים בבניינים משותפים, והסיבה לכך ברורה: הצפיפות בארץ גדולה. קשה לקנות בישראל בית צמוד קרקע והמחירים מאוד גבוהים, כך שאין ספק שרכישת דירה בבניין משותף היא בחירה שמועדפת על רבים. החיים בבית משותף מביאים איתם לא מעט אתגרים ושאלות שאיתן צריך להתמודד. למשל, של מי השטחים המשותפים? ומי אחראי לתיקונים של מתקנים משותפים? האמת היא, שהתשובה לכך ברורה: כולם. כל בעלי הדירות בבניין אחראים לתקן ולממן כל שיפוץ או תקלה בשטחים וברכוש המשותף. הבעיה היא שלא פעם מדובר על עלויות מאוד גבוהות ולכן נשאלת השאלה: איך אפשר לעמוד בכל העלויות האלה? התשובה לכך ברורה: כדאי מאוד לעשות ביטוח בניין משותף, ויפה שעה אחת קודם.

שימו לב לסעיפי פוליסת הביטוח שלכם

אתם רוצים לעשות ביטוח בניין משותף וחשוב לכם להבטיח שבחרתם בצורה נכונה? אתם צודקים. לכן יש לקרוא בסבלנות את סעיפי הפוליסה ולהבין באיזה מצבים באמת תקבלו פיצוי וכיסוי כלכלי. למשל, האם הביטוח שלכם כולל כל נזק או תקלה שעלולים לקרות לשטחים המשותפים בבניין ולרכוש המשותף? אם, למשל, תהיה הצפה או פיצוץ בצנרת, האם חברת הביטוח שלכם תממן את תיקון הנזקים? בנוסף, חשוב מאוד לרדת לעומק הפרטים ולראות מה באמת נכלל בהגדרה של הרכוש המשותף. אתם לא באמת רוצים להיות במצב שתהיה לכם הפתעה לא נעימה כי תגלו שרכוש מסוים לא באמת נכלל בביטוח. בנוסף, חשוב לשים לב האם גם סיכוי חבות כלפי צד ג' נכללים בביטוח שעליו אתם משלמים. למשל, אם הגנן שמגיע לעבוד בכל שבוע בגינה שלכם יעבור תאונה כלשהי בשטח הבניין, מי ישלם לו פיצויים? זו עלולה להיות תאונה שתימנע ממנו לעבוד במשך תקופה כלשהי, כך שברור שיגיע לו פיצוי. החדשות הטובות הן שהרבה פעמים ביטוח בניין משותף יכול לכלול גם מצבים כאלה. לכן, רגע לפני שאתם חותמים על פוליסת ביטוח כזו או אחרת, כדאי יהיה לבדוק מה היא בדיוק כוללת.

בחירת חברת הביטוח שלכם

אם החלטתם לעשות ביטוח בניין משותף, כדאי יהיה גם לבדוק באיזו חברת ביטוח אתם בוחרים. זה לא סוד שיש היום הרבה חברות ביטוח שונות, וחלקן מציעות גם פוליסות מיוחדות לבניינים משותפים. יחד עם זאת, לא על כל חברת ביטוח אפשר באמת לסמוך בעיניים עצומות. לכן טבעי שתהיה לכם דילמה אל מי לפנות. בסופו של דבר, הרעיון הוא לדעת שיש לכם על מי לסמוך בעת צרה. אתם לא רוצים להיות לקוחות של חברת ביטוח שתאשים אתכם ותעביר אליכם את האחריות. לכן יש טעם לבדוק, למשל, מה אומרות חוות הדעת אודות חברת הביטוח שבה חשבתם לבחור. האם היא מומלצת? ואיך המחירים שלה? השוו בין כמה אפשרויות עוד היום ותראו שבסופו של דבר תצאו מרוצים.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף