ביטוח בניין ועד בית – האם זה חשוב גם לכם?

אנשים שקונים דירה בבניינים משותפים לא תמיד מבינים מה זה בדיוק אומר בניין משותף. רבים בטוחים שזו פשוט האופציה היחידה שלהם, כי לקנות בית צמוד קרקע בלב תל אביב זה לא ממש ריאלי עבור רובנו. יחד עם זאת, חשוב לעצור ולהבין שבאותם בניינים משותפים גם האחריות משותפת. יש הרבה אזורים משותפים בבניינים כאלה, כמו למשל: המעליות, הלובי, המדרגות, המחסנים, החצר או כל שטח אחר שכולם עושים בו שימוש. מי שאחראי על טיפוח ותחזוקת השטחים הללו הוא לרוב ועד הבית, ומכאן ברור מדוע הוא חשוף גם ללא מעט תביעות. מה קורה אם מישהו מועד בחדר המדרגות כי ועד הבית לא מצא מנקה חדשה כבר חודש שלם? ומה קורה אם אותו אדם מועד על קליפת בננה, פשוט כי לאף אחד לא איכפת ואיש לא מנקה את המדרגות? אולי לא ידעתם, אך השכן יוכל להחליט שהוא תובע, והתביעה תהיה מופנית כלפי ועד הבית.

מה אפשר לעשות כדי להגן על עצמנו?

אם אתם מתכוונים לאייש את תפקיד ועד הבית, טבעי שתרצו לדעת מה תוכלו לעשות כדי להגן על עצמכם. ממש כפי שהתביעה יכולה להיות בגלל קליפת בננה, היא גם יכולה להיות כי אולי תזניחו את סיוד הגג לפני החורף, מה שעלול לגרום לרטיבות אצל השכן שגר בקומה העליונה. לא חסרים מקרים, טעויות ותאונות שעלולות להתרחש בבניינים משותפים, וכמובן שככל שהבניין גדול יותר, כך הסיכוי לתקלה גדל גם הוא. לכן נשאלת השאלה הטבעית: מה עושים בנידון? כאן בדיוק נכנס לתמונה ביטוח בניין ועד בית. תכניסו את זה היטב לראש שלכם: אתם לא רוצים למצוא את עצמכם בלי ביטוח כזה. לכן, אפילו שזה עולה כסף, זה ממש לא מהביטוחים שאתם רוצים לוותר עליהם.

איך הביטוח יעזור?

במידה ואחד מהשכנים יחליט שהוא תובע אתכם בגלל תקלה כזו או אחרת שאתם אחראים לה, ביטוח בניין ועד בית זה מה שיציל אתכם. במילים אחרות, אם אתם לא רוצים לראות כיצד כל החסכונות שלכם הופכים להיות הפיצויים שאתם משלמים לשכן שהכי פחות חביב עליכם, כדאי שתעשו ביטוח בניין ועד בית. למען האמת, לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח כזה, אלא גם רצוי שתעשו אותו כמה שיותר מהר. רק כך תוכלו לישון בשקט ולדעת שאם משהו יקרה, תוכלו מיד לפנות אל חברת הביטוח שלכם ולהיעזר בשירותיה.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף