החיים בבית משותף מביאים איתם לא מעט אתגרים. לכן ברור מדוע גם אתם, כמו כל מי שגר בבית משותף, תוהים איך בכל זאת אפשר לצלוח את השכנות הזאת בלי מריבות.
כמובן שהעניין הולך ונהיה עוד יותר מורכב ככל שיש יותר ויותר דיירים, כי להגיע להסכמות לגבי אינספור נושאים עם הרבה אנשים זה קשה. כמו כן, בפועל, ניהול בתים משותפים דורש התעסקות בלא מעט עניינים, כמו למשל: תחזוקת הגינה, תחזוקת הבריכה המשותפת ועוד.
יש גם תקלות רגילות לחלוטין שיכולות להיות קשורות לתחום האינסטלציה והחשמל, אך מה שמשותף לכל המקרים האלה, הוא שתמיד נרצה לטפל בעניין כמה שיותר מהר ובצורה הכי יעילה שאפשר.
אתם תוהים מה ניתן לעשות בנידון? פשוט מאוד: פנו עוד היום אל חברה שמציעה שירותי ניהול בתים משותפים ותראו שלא תצטערו על כך.
היתרונות שמהם תיהנו אם תפנו אל חברת ניהול בתים משותפים
יש לכם דילמה ואתם לא בטוחים שפניה אל חברה מקצועית מהתחום יכולה להתאים גם לכם? אנחנו יכולים להבין ללבכם, אך כדאי שתדעו: אין כמו שירות שתוכלו לקבל מחברה אמינה ומקצועית. העניין הוא שניהול של נכס זו לא רק משימה שדורשת זמן פנוי, אלא גם ניסיון והיכרות עם התחום הזה לעומק.
לכן זה לא במקרה שכל כך הרבה בניינים בחרו להעביר את האחריות לחברה חיצונית שתוכל להתמודד עם העניין על הצד הטוב ביותר. למעשה, אתם תראו שכבר מהחודש הראשון שבו הבניין שלכם ינוהל על ידי חברה חיצונית, אתם לא תבינו למה לא עשיתם את זה כבר לפני שנים רבות.
כמה זה יכול לעלות?
אומנם זה נכון שוועד הבית מבצע את העבודה שלו בהתנדבות ולכן, אם הוא ימשיך לנהל את הבניין שלכם תוכלו לחסוך לא מעט כסף בחודש, אך לא תמיד זה כדאי. אם מה שמטריד אתכם בפנייה אל חברת ניהול בתים משותפים זו העלות, אתם יכולים להסיר דאגה מלבכם.
יש היום כל כך הרבה חברות שמציעות שירות דומה בתחום הזה, עד כי הן מתחרות אחת בשנייה ולכן המחירים יורדים. זו הסיבה שבגללה, אם אתם רוצים ליהנות משירות מתקדם בתחום, כל שעליכם לעשות זו השוואת מחירים.
פנו אל מספר חברות ששמעתם עליהן חוות דעת טובות, קבלו הצעות מחיר ותראו שבסופו של דבר לא תשלמו על השירות החשוב הזה סכום שנראה לכם גדול מידי.
טיפים מנצחים לבחירת חברת ניהול בתים משותפים
- המלצות – כאשר אתם בוחרים חברת ניהול בתים משותפים, מומלץ מאוד להיעזר בביקורות, חוות דעת והמלצות של לקוחות שנעזרו בשירותיה של חברה מסוימת עבור תחזוקת הבניין שלה.
תוכלו לראות ביקורות באינטרנט בדף העסקי של כל חברת אחזקה המציעה את שירותיה לכל הדורש. לצד זאת, ניתן ואף מומלץ גם לבקש חוות דעת ממכרים, חברים, קרובי משפחה וקולגות שכבר נעזרים בשירותיה של חברות ניהול עבור הבניין שלהם.
- השוואת מחירים – המחיר אמנם לא אמור להוות את הפקטור העיקרי וזאת מאחר והדבר החשוב ביותר הוא כמובן לוודא שהבניין שלכם יתוחזק כמו שצריך. עם זאת, הוא עדיין מהווה מרכיב מרכזי וחשוב – ולכן כדאי לבצע השוואת מחירים בין חברות ניהול לפני שאתם מגיעים להחלטה.
- בדיקת מפרט טכני – במסגרת חוזה ההתקשרות, אמור להיות מעין מפרט טכני שאמור לתאר את השירותים שחברת הניהול מתחייבת לספק לכם. חשוב לוודא שמעטפת השירותים מכסה כל מה שאתם צריכים וכמובן מקובלת עליכם ביחס למחיר שאתם משלמים לחברת הניהול.
רוצים לעבור חברת ניהול? תצטרכו את רוב הדיירים איתכם
בדיוק כמו החלטה על סגירת פוליסת ביטוח בניינים, מעבר חברת ניהול זו החלטה מאוד משמעותית, ובהתאם לכך – אתם צריכים הסכמה של רוב דיירי הבניין במידה ואתם רוצים לעבור חברת ניהול בתים משותפים. ליתר דיוק, אתם צריכים רוב של 51% מבעלי הדירות בבניין לפחות.
ביטוח מבנה ועד הבית
לאחר שחברתם חברת ניהול בתים משותפים שלמעשה תעזור לכם לתחזק את המבנה שלכם לאורך זמן, הגיע הזמן לבחור פוליסת ביטוח ועדי בתים משותפים. בתור בעלי דירות בבניין משותף.
אתם למעשה אחראים לכל נזק שקורה לרכוש המשותף שלכם ואתם אחראים גם לנזק שקורה לגורם צד שלישי כאשר הוא שוהה בבניין שלכם – עוברי אורח, קרובי משפחה של דיירים וכדומה.
לכן, ללא ביטוח – בכל מקרה בו נגרם נזק לאחד מאלו, המשמעות היא עלויות מאוד גבוהות שאתם צריכים לכסות.
מה כולל ביטוח בסיסי?
ביטוח מבנה בסיסי בדרך כלל מכסה כל מה שקשור לרכוש המשותף במבנה – מרחבים משותפים כמו חניונים ומחסנים, המעלית בבניין, מערכת הצנרת הראשית, קירות החוץ של הבניין וכיוצא בכך.
יש לציין כי הכיסויים הנכללים במסגרת פוליסת ביטוח מבנים משתנים בהתאם לחברת הביטוח איתה בחרתם לסגור, אך בדרך כלל הם מכסים ברמה הבסיסית כל מה שקשור לרכוש המשותף.
הרחבות שכדאי להוסיף לפוליסה
אחרי שהבנו בדיוק מה כולל ביטוח מבנה, הגיע הזמן להבין אילו הרחבות כדאי לשקול לצרף לפוליסה.
להלן מספר דוגמאות:
- ביטוח אחריות מעבידים – הרחבת ביטוח אחריות מעבידים נועדה לכסות מבחינה ביטוחית בעלי מקצוע ונותני שירות שמגיעים לסייע בתחזוקה השוטפת של הבניין, כמו עובדי ניקיון, גינון וכדומה. בעוד כי אותם עובדים אמורים להיות מכוסים מבחינה ביטוחית מטעם חברת התחזוקה שמעסיקה אותם, ההרחבה הזו בעצם נועדה לכסות את דיירי הבניין מפני תביעות נזיקין במידה והעובדים חוו פגיעה בעת מילוי תפקידם.
- שירות תיקוני צנרת וחשמל – במקרים מסוימים ובהתאם לנסיבות, תיקוני צנרת לא תמיד יכללו במסגרת הפוליסה הבסיסית, בדרך כלל במקרים בהם הנזק התרחש כתוצאה מרשלנות של ועד הבית או חברת האחזקה. כדאי לרכוש מראש הרחבה שמכסה מפני מקרים כאלו.
- כיסוי נזקי מים – הרחבה שנועדה לכסות נזקי מים לרכוש המשותף, כמו המעלית (שלא תמיד החברה תכסה מפני נזקי חדירת מים). במידה ורכשתם את ההרחבה הזו, חברת הביטוח תכסה לכם את העלויות של הזמנת שרברב פרטי או ספקי חברה חיצוניים.
אז מה היה לנו?
לצד בחירת חברת ניהול בתים משותפים, חשוב מאוד לדעת כיצד לבחור נכון חברת ביטוח ועד בית, שנועדה לכסות אתכם מפני נזקים שאירעו לרכוש המשותף שלכם במבנה. אחת החברות המובילות כיום בישראל זו חברת "מרכז הביטוחים", דרכה תוכלו למצוא פוליסת ביטוח היקפית ומשתלמת בהתאמה אישית לצרכי הבניין שלכם.
שאלות ותשובות – ניהול בתים משותפים
האם כל דיירי הבניין משלמים את אותו הסכום על הביטוח?
ובכן, בדרך כלל כן, אך במקרים מסוימים ייתכן כי חלוקת המחיר תהיה בהתאם לשטח וגודל הדירה, בדומה לתשלום לחברת ניהול בתים משותפים.
האם אנו צפויים לשלם השתתפות עצמית במידה ואנו מפעילים את הביטוח?
זה תלוי במידה רבה בתנאי הפוליסה ובנסיבות המקרה הספציפי. ברוב המוחלט של המקרים, כל עוד המקרה הנ"ל מכוסה במסגרת תנאי הפוליסה וההרחבות שלכם, ולא רשום אחרת – אתם לא אמורים להוסיף השתתפות עצמית.
האם יש הטבה לחברי האגודה לתרבות הדיור?
בהחלט. ניתן לרכוש ביטוח ועדי בתים האגודה לתרבות הדיור במידה ובתור דיירים אתם חברים באגודה, ובדרך כלל מדובר בפוליסת ביטוח עם תנאים מאוד משתלמים. יש לציין כי מדובר בביטוח רגיל לכל דבר ועניין, כאשר ההבדל היחידי הוא שהאגודה לתרבות הדיור מציעה מעין סבסוד על הפוליסה עצמה עבור כל החברים בה – מה שיכול להיות משתלם מאוד עבור לא מעט דיירים.