תחזוקת מבנים – איך עושים את זה נכון?

תחזוקת מבנים – איך עושים את זה נכון?

אנשים רבים חיים במבנים גדולים הכוללים עשרות קומות ורגילים לעובדה שכל מה שעליהם לעשות, זה לשלם לוועד הבית. עם זאת, חשוב להבין שבפועל זה לא לגמרי מספיק, שכן צריך לפעול למען תחזוקת המבנה בצורה שוטפת ולא תמיד ועד הבית מתפקד מספיק טוב בעניין הזה. החשיבות של תחזוקת מבנים ברורה, שכן אם לא נתחזק את המבנה כמו שצריך, עם הזמן הוא ייהרס ועלול להיות שהוא יהווה סכנה של ממש.

לכן חשוב להבין שכאשר מדברים על תחזוקת מבנים מדברים על עניין קריטי ומשמעותי ולא רק על עניין של יופי או עיצוב. למעשה, בבואנו לראות מה בדיוק כוללת תחזוקת המבנה בדרך כלל, אנחנו רואים שיש לא מעט פעולות שניתן לעשות בנושא. זה מתחיל אומנם מניקיון הלובי, אך זה ממשיך דרך שיפוצים קטנים ולעיתים תחזוקת מבנים יכולה לכלול גם שיפוצים רציניים של ממש.

איך מממנים את תחזוקת המבנה בבניין משותף?

אחת מהבעיות שתמיד חוזרות על עצמן כאשר מדברים על תחזוקת מבנים בבתים משותפים, היא כמובן שאלת המימון. לדוגמה, אם ישנה רטיבות מהגג ומי שסובל ממנה הוא השכן שגר בקומה העליונה, האם הוא זה שצריך לשאת בתיקון הגג בעצמו? או שאולי כל דיירי הבניין צריכים לשלם על התיקון כי מדובר על גג הבניין כולו? התשובה ברורה, שכן טבעי שכל הדיירים ישלמו על העניין כי בסופו של דבר הגג שייך לכולם.

עם זאת, מדהים לראות שבפועל הרבה פעמים הדייר שגר בקומה הראשונה ואינו מרגיש כלל את הרטיבות, מסרב לשלם. לכן טבעי שתמיד תעלה השאלה לא רק איך מבצעים תחזוקת מבנים על הצד הטוב ביותר, אלא גם איך מממנים את העניין הזה. זו הסיבה שבגללה חשוב מאוד גם שיהיה וועד בית רציני בבניין, כי הוא זה שיוכל להיות האחראי על קבלת ההחלטות בכל הנושאים החשובים האלה.

בידי מי כדאי להפקיד את האחריות לתחזוקת המבנה?

ראשית, צריך להבין שיש הבדל בין תחזוקת מבנה בשגרה ובין תחזוקת מבנה כאשר יש תקלות חמורות. זה לא משנה אם התקלה קשורה למערכת החשמל, האינסטלציה או שמדובר על אריחים שעלולים ליפול, כי מה שבטוח זה שצריך למצוא חברה מובילה לביצוע המשימה. שנית, כדאי לדעת שבכל מה שנוגע לתחזוקת מבנים, יש היום לא מעט חברות שיכולות לקחת על עצמן את הטיפול במשימה.

לכן חשוב לבדוק במי בוחרים ומי יוכל להיות האדם שיבצע בפועל את העבודה. מה שבטוח זה שתחזוקת מבנים הינה עניין שכדאי לתת עליו את הדעת וכמובן שצריך להעביר את האחריות לעניין לידי אנשי המקצוע הכי טובים שיש. שווה לתחזק את הבניין על בסיס קבוע כי כך אפשר יהיה לאתר תקלות כשהן עדיין במצב סביר ולתקן אותן בעלות נמוכה יותר.

עוד על הביטוח מבנה

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף