שיפוץ בית משותף

שיפוץ בית משותף

הבניין שאנחנו גרים בו היה נראה לנו לאורך שנים שיא המודרניות, אך ברגע שבו התחילו לעשות שיפוצים בבניינים הסמוכים לנו, התחלנו להבין שזה לא בדיוק המצב. עם זאת, זה עדיין לא ממש גרם לנו לעשות משהו בנידון, כי להתחיל לשפץ בניין משותף זה אומר, בדרך כלל, שלפני הכול צריך להגיע להבנות עם השכנים.

לכן ברור מדוע המשכנו להתעלם מהעניין לעוד תקופה מסוימת, אך ברגע שבו הדוור שלנו שבר את הרגל על אחת מהמדרגות השבורות בחדר המדרגות, הבנו שכבר אין לנו כל אפשרות אחרת. ראשית, הדוור הגיש תביעת ענק כנגד הבניין, ובצדק, אך בגלל שהיה לנו ביטוח לא אנחנו נאלצנו לשלם לו פיצויים. שנית, חששו שכל אחד מאתנו, דיירי הבניין, עלול לסבול מתאונה דומה ולכן הגענו להחלטה שאין מנוס: עלינו להשקיע בשיפוץ.

שיפוץ מקצועי – איך באמת עושים זאת?

האמת היא, שלא היה לנו מושג עד כמה שיפוץ בית משותף זה עניין מורכב. אני באופן אישי הייתי בטוח שהחלק הכי קשה הוא להגיע לעמק השווה עם השכנים ולשכנע את כולם שהשיפוץ נחוץ, אך בפועל, זה היה רק חלק מהעניין. למעשה עוד נקודה שהייתה מאוד מורכבת, היא לבחור את החברה שתיקח על עצמה את השיפוץ.

ממש כפי שכאשר אדם בוחר לעשות שיפוץ בביתו הפרטי הוא צריך לבחור את החברה הכי טובה שיש לשיפוצים, כך קורה גם כאשר מדברים על שיפוץ בית משותף. בנוסף, כתוצאה מכך שכל השכנים היו צריכים לממן ביחד את השיפוץ, היה כמובן צורך להתייחס גם לנושא העלות הכספית. חלק מהשכנים בבניין שלנו טענו שאין להם שום בעיה לשלם כל סכום שידרשו מהם ואילו אחרים לא היו מוכנים לחרוג מסכום מסוים.

לכן ברור מדוע וועד הבית שלנו השקיע זמן רב בבחירת אנשי המקצוע הנכונים, כי לא היה הרבה היגיון בתשלום לחברה שגובה את המחירים הכי גבוהים שיש.
ולא לשקוח את כל הסוגייה של ביטוח בית משותף

ההחלטה על היקף השיפוצים בבניין

עוד נקודה שהיינו צריכים לקבל לגביה החלטה, הייתה השאלה של היקף השיפוצים. האמת היא, שבכל בניין יש הרבה מאוד דברים שאפשר לשפץ, בין אם זה את הלובי, את חדרי המדרגות, את המעליות או אפילו את הכניסה לבניין. מצד שני, זה ברור שככל שהשיפוץ מקיף יותר, כך גם המחיר הסופי הרבה יותר גבוה. במקרה של הבניין שלנו, למרות שחלק מהשכנים היו בעד לעשות שיפוץ מאוד מקיף, בסופו של דבר בחרנו באופציה בסיסית יותר.

החלטנו לעשות שיפוץ לחדר המדרגות ולכניסה של הבניין, כי זה מה שהיה רלוונטי יותר לעומת אופציות אחרות. תקופת השיפוצים בבניין הייתה מאוד מאתגרת, כי האמת היא, שזה עושה הרבה מאוד רעש וחוסר הנוחות מורגשת היטב. זו כנראה גם הסיבה שבגללה דחינו את העניין הזה כל כך הרבה זמן, כי מי יתנדב לגור בבניין שעושים בו שיפוצים. בנקודה הזאת גם הייתה התנגדות משמעותית מאוד של אחד מהשכנים, כי הוא רצה למכור את דירתו והיה לו ברור שהוא יוכל לעשות זאת רק אחרי תום השיפוצים. מצד שני, השיפוץ יצא נפלא ואפילו העלה את ערך הדירות, כך שבסיכומו של דבר, שיפוץ בית משותף זה משהו שבהחלט כדאי להשקיע בו.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף