ביטוח מבנה – מה הוא באמת מכסה?

עבור רוב אנשים רכישת דירה זו העסקה הכי גדולה שהם יעשו בחיים. לכן ברור מדוע מתעורר הצורך הטבעי לשמור על הנכס שלנו, ונשאלת השאלה: איך באמת עושים את זה, שכן הרי לא הכול תלוי בנו באופן אישי. בנוסף, לרוב הדירה נמצאת בתוך מבנה גדול יותר, כגון בניין מגורים, ולכן ברור מדוע צריך לשמור ולהגן גם על המבנה כולו. זה נשמע לכם מוכר ואתם מחפשים את הדרך הכי טובה שיש? כדאי לדעת: ביטוח מבנה זה הפתרון הנכון. ביטוח מבנה ייתן לכם את השקט שלו אתם זקוקים, במיוחד אם תבדקו היטב על מה אתם חותמים ואיזה סוג של פוליסה תתאים לכם. אומנם זה נכון שכאשר עושים ביטוח מבנה לא רוצים להגיע ליום שבו חלילה יהיה צורך להשתמש בו, אך אין לדעת מה יוליד יום. לכן, לא רק שכדאי לכם לעשות ביטוח מבנה, אלא גם רצוי שתעשו את זה כמה שיותר מהר.

אל תשכחו להרחיב את הפוליסה

בבואנו לדבר על השאלה מה נכלל באותו ביטוח מבנה שתוכלו לעשות, חשוב מאוד להבין את ההבדל הקיים בין פוליסה בסיסית ובין פוליסה מורחבת. הפוליסה הבסיסית מתייחסת לכל מיני מצבים כמו: נזקי אש, נזקי מזג אוויר, נזקים כתוצאה מהתנגשות של כלי רכב בדירה או בבניין וכדומה. יחד עם זאת, לא תמיד זה מספיק. לכן אנחנו רואים שהיום רוב האנשים שבוחרים לעשות ביטוח מבנה רוצים להרחיב אותו כמה שניתן, ואפשר להבין מדוע. הרחבת הפוליסה יכולה לכלול, למשל, כיסוי במקרה של נזק שנגרם כתוצאה מרעידת אדמה. בנוסף, לא חסרים מקרים שם פיצוץ בצנרת או מערכת הסקה שניזוקה, ולכן ברור מדוע כדאי להכניס גם את מצבים כאלה לפוליסה. כדאי לדעת, כאשר מדברים על ביטוח מבנה בישראל, שיש גם אפשרות להוסיף מקרים ספציפיים של נזקי מלחמה.

המקום נכון לביטוחים מהסוג הזה

כאשר עושים ביטוח מבנה יש עוד כמה דברים שצריך לקחת בחשבון, ולא רק את השאלה מה תכלול הפוליסה. למשל, איפה אתם עומדים לעשות את הביטוח הזה? והאם חברת הביטוח שאליה אתם פונים באמת תיתן לכם מענה אם יקרה משהו או שהיא תתעלם מכם ותעביר את האחריות אליכם? חשוב לא פחות גם להבין כמה אתם עומדים לשלם, כי כמו שאתם בוודאי מתארים לעצמכם, המחירים יכולים להיות מגוונים ושונים. זו הסיבה שבגללה, אם יש לכם אופציה לבחור חברת ביטוח אמינה וטובה, מובן שזה כדאי. מה שכן, רגע לפני שאתם בוחרים את הצעת המחיר הכי נמוכה שיש, חשוב לבדוק שהחברה באמת טובה. לבחור חברת ביטוח רק בגלל הצעת מחיר נמוכה ואז לגלות שהיא לא נמצאת שם עבורכם אם קורה משהו זה הדבר האחרון שתרצו. לכן יש טעם לעשות תחילה עבודת מחקר קטנה ולבחור בצורה נכונה את חברת הביטוח שבה תבטחו את המבנה שלכם.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף