ביטוח ועד בית – מי צריך את זה בכלל?

אם יצא לכם לדבר עם מכרים שממלאים את תפקיד ועד הבית והם סיפרו לכם על ביטוח שהם עשו לאחרונה בהקשר הזה, ברור שאתם תוהים במה מדובר. לכולנו עוברת בראש המחשבה: "כמה עוד ביטוחים אפשר לעשות"? יחד עם זאת, חשוב שתבינו שאם אתם עומדים למלא את תפקיד ועד הבית, הרי שעל ביטוח ועד בית לא כדאי לכם לוותר. זה נכון שהמטרה והתקווה הגדולה היא לעשות היום ביטוח ולא להשתמש בו לעולם, אך אתם לא יכולים למצוא את עצמכם בלי ביטוח כזה. ביטוח ועד הבית הוא הדבר היחיד שיעזור לכם אם במסגרת התפקיד שלכם יתבעו אתכם אישית, וכבר היו לא מעט מקרים כאלה בישראל.

מה יכול להיכלל במסגרת ביטוח ועד בית?

חשוב להבין שזה מאוד תלוי בשאלה איזה ביטוח ועד בית אתם רוצים לעשות ואיפה. יש מגוון אדיר של ביטוחים כאלה ולא מעט סעיפים שאפשר להוסיף או להוריד. אם חשבתם לרגע שביטוח ועד בית יעזור לכם רק במקרים של תאונות, דעו שזה לא כך. אומנם זה המקרה הקלאסי, שכן לא אחת כאשר מישהו נכנס לבניין, מועד, נופל ועובר תאונה, הוא יכול להחליט לתבוע אישית את ועד הבית של הבניין. יחד עם זאת, מה עם מקרים של התרשלות? או קבלת החלטה מוטעית שפגעה כלכלית באחד מהשכנים? לא חסרים מקרים שבהם ועד הבית מקבל החלטה לבצע שיפוץ או עבודה כלשהי בבניין. בהמשך, אחד מהשכנים רואה שאותה עבודה שבוצעה למעשה הרעה את התנאים בדירה שלו, פגעה בנוף ואולי אפילו הורידה את ערך הדירה. לכן ברור מדוע במקרים כאלה אותו שכן יחליט לתבוע, וזו תהיה תביעה אישית כנגד חברי ועד הבית. לכן חשוב מאוד, כאשר אתם עושים ביטוח ועד בית, לבדוק מה הוא כולל. אתם לא רוצים להגיע למצב שבו דווקא את השירות שאתם צריכים לא תוכלו לקבל כי הוא לא כלול בביטוח.

כמה מהר חברת הביטוח תיתן לכם מענה?

ביטוח ועד בית זה מוצר ביטוחי שהיום הרבה חברות מציעות לכם לעשות אצלן. יחד עם זאת, לא בכל מקום תוכלו ליהנות מהידיעה הברורה שברגע האמת תוכלו לקבל סיוע. לכן, אם יש לכם אפשרות לבדוק תחילה כמה פרטים ולהבטיח שאתם עומדים לבחור בחברת הביטוח הכי טובה שיש, מובן שזה כדאי. למשל, האם חברת הביטוח שאליה אתם פונים ידועה כחברה רצינית שנותנת מענה ללקוח? והאם, כאשר אתם עושים חיפוש אודות אותה חברה, אתם מוצאים דווקא חוות דעת שליליות? רצוי מאוד לברר את הפרטים האלה לעומק, כי בסך הכול, ברגע האמת תרצו לדעת שיש מי שיוכל לעזור לכם. שווה לפעמים לשלם אפילו קצת יותר אם זה מה שיבטיח שתקבלו סיוע כלכלי וכיסוי גדול יותר בעת צרה.

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף