ביטוח בית משותף – ההבדל בין השקעה משתלמת להשקעה כושלת

ביטוח בית משותף היה לבסוף ההבדל בין השקעה משתלמת לכושלת

שלומי הוא איש הייטק ממרכז הארץ שרכש דירה להשקעה בבניין ישן בחיפה. על פניו זאת היתה נראית השקעה משתלמת מאוד. מחיר הקנייה ששלומי השיג על הדירה היה זול ממחיר השוק, הוא ביצע בה שיפוץ קטן ומצא לה חיש גד שוכרים ראויים במחיר טוב ממה שציפה. שלומי היה מאוד מרוצה מההשקעה שביצע ולא יכל לצפות את העתיד לבוא שישפיע לרעה על ההשקעה שלו. מה כבר יכול להיות הרע ביותר שיקרה? שהשוכרים יפסיקו לשלם או יעזבו בפתאומיות והדירה תעמוד ריקה תקופה קצרה? שאצטרך להחליף ברז מים דולף או אולי הדוד חשמל הפסיק לחמם?

זאת הדירה הראשונה ששלומי רכש להשקעה וכמו דירות רבות שנרכשות לצורך זה בבניינים ישנים באזורים חלשים יחסית מבחינה סוציו אקונומית, הוא לא טרח לבדוק וגם לא לדבריו לא היה כלל מודע לקיומו של ביטוח בית משותף שלא היה למבנה.

 

לדיירי הבניין ישנה אחריות משפטית לשאת בכל הוצאה שנגרמת באזורים המשותפים לבניין

מה שקרה בפועל זה שאינסטלטור שהגיע לבצע תיקון קל בבניין נפגע כתוצאה ממערום חפצים שהתמוטט עליו וגרם לו לנכות. האינסטלטור תבע את הבניין בגין רשלנות שהובילה לפציעתו וגם זכה לסכום פיצוי גדול של מיליון וחצי שקלים.

ואם כבר ניחשתם, אז נכון, לבניין לא היה ביטוח בית משותף ולכן סכום הפיצוי יחד עם עלות ההוצאות המשפטיות נפל על דיירי הבניין, שרובם מלבד שלומי ועוד משקיע נוסף היו משפחות קשות יום שאין באפשרותן לשאת בהוצאה כזו.

התוצאה הסופית הייתה פשוט אסון. מי שיכול לשלם שילם, ומי שלא, נאלץ פשוט למכור את דירתו כדי לשאת בהוצאה הגדולה!

ביטוח בית משותף

ביטוח בית משותף קיים על מנת לכסות הוצאות כספיות הקשורות לבניין מגורים

בדיוק בשביל כך וגם בשביל סוגי מקרים נוספים קיים ביטוח בית משותף.  הביטוח מכסה אותנו כדיירים גם מפני מקרים של נזקים למבנה ולרכוש המשותף של הבניין וגם מכסה עלויות משפטיות ופיצויים כספיים במקרים של תביעות המוגשות כנגד הבניין בגין רשלנות.

נזקים למבנה ולרכוש יכולים לנבוע משריפה בין אם זו מתרחשת מסיבה פנימית כגון קצר חשמלי ובין אם זה משריפה טבעית, או רעידת אדמה לא עלינו, שהאזור בו ישראל ממוקמת מבטיח לנו כי מתי שהוא בשנים הקרובות חייבת להתרחש או פיצוץ צנרת שגורם להצפה ומחייב הרמת מרצפות ועבודות בינוי יקרות על מנת לתקנו או כל נזק אחר שיכול לקרות למתקני הבניין כמו המעליות או כל דבר אחר שעלות התיקון שלו היא יקרה.

 

ביטוח בית משותף

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף