מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין

מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין

כשקונים דירה בבניין משותף יש בדרך כלל הרבה מאוד הוצאות. בסופו של דבר, מעטים הם האנשים בישראל שיכולים פשוט לקנות דירה בלי לפנות אל הבנק ובלי לבקש משכנתא. לכן, אם גם אתם שייכים לאותם האנשים שכן לקחו משכנתא, אתם בוודאי קצת בהלם מכל ההוצאות הנלוות לכל העניין. אמרו לכם אומנם שהדירה עולה X כסף, אך בפועל, אתם צריכים לשלם על המשכנתא, על ביטוח המשכנתא, על ביטוח המבנה וכדומה. רגע לפני שנדמה לכם שהרשימה נגמרה, כדאי שתדעו: גם על ביטוח הבניין עליכם לשלם. אתם תוהים מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין? פשוט מאוד – אתם עלולים למצוא את עצמכם במצב כלכלי בעייתי מאוד.

מה זה אומר בפועל?

נסו לדמיין מצב שבו אתם חוזרים הביתה מבילוי ורואים את כל השכנים עומדים בהלם בכניסה לבניין: הצינור הראשי של צנרת הבניין התפוצץ והכול הוצף. מה עושים במצב כזה? אם מדובר על בניין גדול שיש לו ביטוח בניין, ברור מדוע מה צריך לעשות – פונים אל חברת הביטוח והיא כבר דואגת לכל העניין. היא דואגת לשלוח אליכם אנשי מקצוע שישתלטו על התקלה ויתקנו את כל הנזקים, ובנוסף, היא גם מממנת את כל העניין. לעומת זאת, מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין? האמת היא, שבמצב כזה אתם עלולים למצוא את עצמכם חיים בסיוט.

עלול מאוד להיות שלא כל השכנים יהיו מוכנים לשאת בעלויות של תיקון הנזקים, מה שיוביל למריבות, למצב כלכלי מאוד קשה וגם לחיים משותפים שאינם נעימים. לכן ההיגיון הפשוט אומר שאם ניתן לעשות ביטוח לבניין ולחלק את התשלום בין כל השכנים, זה מומלץ בחום. רק כך תוכלו להיות בטוחים שברגע האמת, אם משהו יקרה, לא תצטרכו למכור את הדירה עצמה כדי לשפץ את הבניין. בנוסף, אסור לשכוח שהנזק עלול גם להיות הרבה יותר חמור וקיצוני ולכלול את הרס הבניין כולו. לכן, רק אם יהיה לכם ביטוח בניין תוכלו לישון בשקט ולדעת שלא תגיעו למצב שלא תדעו איך לצאת ממנו.

מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין

מה כדאי לברר לפני שעושים ביטוח בניין?

עכשיו, אחרי שענינו על השאלה מה קורה אם לא עושים ביטוח בניין, אתם בוודאי מחפשים את חברת הביטוח הכי טובה שיש. האמת היא, שמדובר על נושא שכדאי להשקיע בו מחשבה, שכן בסופו של דבר, יש חברות ביטוח טובות יותר מאחרות ולא כדאי לכם להתפשר על פחות מהכי טוב שקיים. ברגע האמת, אם משהו יקרה לבניין שלכם, אתם תרצו להיות בטוחים שיש לכם אל מי לפנות. לכן חשוב לברר: ממתי חברת הביטוח קיימת? מה היא מציעה לכם בפוליסה, והכי חשוב – האם הלקוחות האחרים שלה ממליצים עליה ועל השירות שהיא מציעה כאשר הלקוח באמת זקוק למענה מצידה?

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף