חוקי ועד בית משותף – מה כדאי לדעת בנושא?

חוקי ועד בית משותף – מה כדאי לדעת בנושא?

רוב האנשים בישראל בוחרים, או נאלצים, בסופו של דבר לגור בבתים משותפים. יש לא מעט יתרונות במגורים בבתים משותפים, שכן אנחנו לא היחידים שאחראים בצורה בלעדית לתחזוקת המבנה, יש לנו שכנים שיכולים להפוך עם הזמן להיות חברים ועוד. על מנת שכל הבניינים המשותפים יוכלו לתפקד בצורה טובה יותר, קיימים חוקי ועד בית משותף, שכן הוועד הוא זה שאחראי על ייצוג הדיירים ועל ניהול כל העניינים המשותפים של הדיירים בבניין.

הוועד נבחר בפועל על ידי אסיפה כללית, זה תפקיד התנדבותי לכל דבר ויכולים להיות בו מקסימום 5 חברים. חשוב לדעת: בין אם הבניין המשותף שבו אתם גרים מאוד קטן ובין אם אתם גרים בבניין משותף שיש בו עשרים קומות, חייב להיות בבניין שלכם וועד.

מה עושה בפועל הוועד?

אי אפשר לדבר על חוקי ועד בית משותף ולא להזכיר את התפקידים של הוועד בפועל ואת הסמכויות שלו. הוועד, למשל, אחראי על פתיחת חשבון בנק של שם ועד הבית והוא גם זה שאחראי על גביית תשלומי הוועד והפקדתם אל אותו חשבון משותף. הוא חייב לקבל חשבונית עבור כל תשלום שהוא מבצע על עבודות כאלה ואחרות והוא צריך לנהל ספר הכנסות והוצאות על ידי גזבר מטעמו.

חוקי ועד בית משותף – מה כדאי לדעת בנושא?

בהליכי משפטיים שונים שבהם הבניין המשותף עשוי להיות מעורב, מי שעתיד לייצג את הדיירים הוא ועד הבית בלבד. עוד נקודה שחשוב מאוד להעלות כאשר מדברים על חוקי ועד בית משותף זו הנקודה השייכת לקבלת החלטות לגבי הבניין. אם חשבתם לרגע שוועד הבית, מתוקף תפקידו, יקבל את ההחלטות לגבי הבניין בעצמו, כדאי לדעת שזה כלל לא מדויק.

זה לא משנה איזו החלטה צריך לקבל לגבי הבניין המשותף, עד כמה היא מהותית או עד כמה היא שולית, כי בכל מקרה, מקבלים החלטות על פי דעת הרוב. זה אומר שהוועד אומנם יצטרך להיות זה שמכנס את הישיבה בכל פעם כשיש להצביע לגבי החלטה מסוימת, אך כל החלטה תתקבל ברוב קולות.

מדוע חברי וועד הבית חייבים לעשות לעצמם ביטוח?

כאשר דנים בנושא סבוך ומורכב כמו חוקי ועד בית משותף, צריך לקחת בחשבון גם את העובדה שחברי הוועד חשופים לתביעות אישיות וישירות כתוצאה מתביעות שונות. יש כאן אבסורד גדול, כי חברי וועד הבית בסך הכול עושים עבודתם בצורה התנדבותית, ויחד עם זאת, הם עלולים למצוא את עצמם מעורבים בתביעה גדולה שתעלה להם הון.

לכן כדאי לדעת: אומנם זה לא עניין של חוק, אך בהחלט אפשר לעשות ביטוח לוועד הבית. מאוד לא מומלץ לוותר על הביטוח הזה, כי אומנם יכול להיות שוועד הבית לא יגיע למצב שבו הוא צריך להפעיל את הביטוח, אך חשוב לדעת שיש אל מי לפנות ברגע האמת אם משהו קורה.

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף