האם רלוונטי לכם ביטוח מבנה משותף?

האם ביטוח מבנה משותף רלוונטי לבניין שלכם?

לאחרונה יצא לכם לדבר עם לא מעט מכרים, חברים ואפילו קולגות מהעובדה שגרים במבנים משותפים? כולם דיברו אתכם על אותו ביטוח מבנה משותף ואתם תוהים האם גם במקרה שלכם כדאי לעשות ביטוח כזה? חשוב להבין שמבחינת החוק, כל מבנה שיש בו יותר משתי דירות הוא למעשה מבנה משותף. יחד עם זאת, השאלה האם כדאי לעשות ביטוח מהסוג הזה קשורה, כמובן, לגודל המבנה, למספר הדיירים שיש בו וגם לסוג השטחים המשותפים שהוא כולל.

היום כאשר מדברים על ביטוח מבנה משותף מדברים על ביטוח שמתאים לבניינים מסוגים שונים. העניין הוא שיש היום גם בניינים משותפים שכוללים לא פחות מ 18 קומות, כך שברור מדוע בבניינים כאלה יש תנועה ערה והסיכון לנזק הרבה יותר גדול מאשר במבנה קטן במיוחד. מצד שני, גם במבנים משותפים קטנים הנזקים עלולים להתרחש ולכן, בסיכומו של דבר, אנחנו רואים שביטוח מבנה משותף רלוונטי כמעט בכל מקום.

מה כוללים ביטוחים מהסוג הזה?

אתם חושבים לעשות ביטוח מבנה משותף ותוהים על מה אתם עומדים לשלם? אפשר להבין אתכם.

עוד לפני שנדבר על השאלה כמה נשלם, נרצה להבין כמובן מה באמת נכנס לביטוח ומה כלול בפוליסה. חשוב לשים לב לפרטים כמו: האם אותו ביטוח מבנה משותף שאתם עומדים לחתום עליו כולל למשל נזקים שנגרמו כתוצאה מפיצוץ בצנרת? כתוצאה משריפה? כתוצאה משיטפון או הצפה? האם גם מצבים קיצוניים יותר כמו רעידת אדמה יכולים להיכלל בפוליסת הביטוח? רצוי מאוד לא להתייחס רק לעלות הסופית, אלא להבין מהם החללים שנכנסים לביטוח.

האם ביטוח מבנה משותף רלוונטי לבניין שלכם?

למשל, האם הביטוח יכסה רק נזקים שקורים בלובי עצמו? או שאולי גם נזקים במעליות ובחדר הכושר יכולים להיות מתוקנים במימון של חברת הביטוח? לכל חברת ביטוח יש מדיניות קצת שונה ולכן יש טעם לברר את הדברים כדי להבין על מה אתם משלמים.

תאונות לעובדים קבועים ולצד שלישי – אפשר להכניס את זה לביטוח

אנשים לא תמיד מודעים לכך, אבל כאשר מדברים על ביטוח מבנה משותף מדברים גם על ביטוחים שמתייחסים לתאונות אישיות. התאונה האישית יכולה לקרות לגנן שמגיע פעם בשבועיים לטפח את הגינה המשותפת שלכם אך זה גם יכול להיות שליח שנכנס בפעם הראשונה, והיחידה, למבנה שבו אתם גרים. מה שמשותף לכל המקרים האלה הוא שאם יקרה משהו, לפחות הביטוח יוכל לכסות את הנזק ולא אתם באופן אישי תצטרכו להתמודד עם העלות של הפיצויים הגבוהים.

לכן חשוב להבין האם הביטוח הבסיסי שמציעים לכם כולל גם מצבים כאלה ובמידה ולא, רצוי יהיה להוסיף בצורה יזומה את הסעיפים מהסוג הזה. זה נכון, כל סעיף כזה מייקר את העלות, אך מצד שני, כל סעיף כזה גם מגדיל את השקט הנפשי שלכם ולכן זה מומלץ בחום.

 

פנו אלינו עכשיו וקבלו מגוון הצעות מותאמות אישית עבור ביטוח בניין משותף